top of page
FAQ
-
Wie is Adam?De eigenaar van Kohen Administraties. Als u bovenin het menu "over ons" klikt, kunt u meer over hem lezen.
-
Kan ik jullie kantoor ook fysiek bezoeken?Wij hebben geen fysiek kantoor meer en werken volledig online en digitaal. Zodoende is een bezoek aan ons kantoor niet mogelijk, en eerlijk gezegd ook niet nodig. Inmiddels hebben wij onze dienstverlening 100% digitaal en online ingericht. Wij zijn overigens dagelijks telefonisch tussen 12 en 18 uur bereikbaar alsook per e-mail.
-
Ik wil een product of dienst aan Kohen Administraties verkopen.Dan volgt hier onze ja-nee sticker: wilt u producten, energiecontracten, google diensten en dergelijke aanbieden? Sorry! Wij werden dagelijks gebeld en gemaild. Maar wij hebben écht géén interesse.
-
Wat doen jullie als er fraude wordt geconstateerd in de financiele administratie?Kohen Administraties dient in bepaalde situaties een fraudemelding te doen volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT).
-
Staan jullie wel bekend als intermediair bij de Belastingdienst?Wij staan inderdaad bekend als intermediair bij de Belastingdienst. Met ons eigen becon nummer. Dat is een registratienummer van de Belastingdienst gekoppeld aan ons kantoor.
-
I don't speak Dutch. Can you help me?We're sorry. Our English is insufficient to help you out. Our services are exclusively available to native Dutch citizens. This is not a matter of personal preference but rather practicality for the following reasons: All our software and official correspondence is strictly in Dutch. We do not provide translations or assistance in this regard. The complexity of Dutch law and the tax system for expats and non-Dutch citizens requires specific specialized knowledge that we do not offer. Dutch is our native language, and therefore, our proficiency in English is limited. We hope you respect and understand these limitations and we are available for any further clarifications through our contact page if needed.
-
Waarom zijn jullie diensten alleen gericht op zzp'ers?Wij hebben onze dienstverlening volledig ingericht op de eenmanszaak (lees: ZZP'ers met een omzet tot maximaal 200.000 euro). In de loop van de jaren zijn wij uitgegroeid tot een fiscale aangifte praktijk voor eenmanszaken. Zo kunnen wij ook heel gericht onze kennis op peil houden en de cliënten écht persoonlijke aandacht geven. Bij ons is de ZZP'er geen nummer, maar een collega ondernemer.
-
Waarom betaal ik inrichtingskosten?Wij rekenen eenmalig inrichtingskosten om kosten van onze softwareleveranciers te dekken. Verder verrichten wij o.a. voor dat tarief: Aanvragen van div. (overheids)-machtigingen; Activeren van deze machtigingen; Inrichten en aanmaken online omgeving; Maatwerk instructies opmaken; Fiscale software inrichten; Een persoonlijke MS-Teams kennismaking van +- 15 minuten voor praktische vraag en antwoord.
-
Hoe werkt inschrijven bij jullie?Het begint met een telefoongesprek en het invullen van ons contactformulier. Vervolgens zijn dit de stappen op hoofdlijnen: Wij sturen u een offerte; U accordeert online de offerte; Een kennismaking via Teams; Aanleveren van uw bescheiden; Zijn alle formaliteiten afgerond? Dan starten wij onze werkzaamheden volgens afspraak.
-
Ik heb een BV. Wat kan Kohen voor ons doen?Heeft u een BV, dan moeten wij u helaas melden dat wij niets voor u kunnen betekenen. Waarom niet? Wij hebben ons kantoor en dienstverlening volledig gericht op eenmanszaken / freelance ZZP'ers.
-
Is automatische incasso mogelijk?Alleen afgenomen abonnementen verlopen via automatische incasso. Geen abonnement afgenomen? Dan voldoet u de ontvangen factuur binnen een betaaltermijn van 14 dagen. Na ontvangst van uw betaling starten de werkzaamheden.
-
Ik wil een eerder boekjaar laten verwerken door jullie.Het laten verwerken van een volledig boekjaar is een bijzonder uitgebreide opdracht. Dit kunnen wij alleen inpassen in onze agenda als u dit eerst van tevoren met ons overlegt. Neem daarom eerst contact met ons op.
-
Voor wie is dit abonnement geschikt?Wilt u gemak? Dan kiest u voor het 'BTW-aangifte abonnement'. Voor een vast bedrag per maand verzorgen wij uw btw administratie en ontvangt u een kwartaaloverzicht van de verwerkte facturen. Handig voor uw eigen administratie. Voorts zullen wij de btw-aangifte voor u indienen. Wilt u dat wij ook uw aangifte inkomstenbelasting verzorgen? Dan neemt u deze apart af. Voordelen van het BTW-aangifte abonnement: Wij verwerken en boeken een bepaalde hoeveelheid facturen zoals vermeld in onze overeenkomst. Wij verzorgen uw BTW-aangifte per kwartaal. U ontvangt een rapportage van de verwerkte facturen en de ingediende aangifte omzetbelasting. U hebt zelf geen kostbaar softwarepakket of PKI/ Digipoort certificaat nodig.​​​​​​​​ Hebt u toch meer facturen te verwerken? Dan schaft u eenmalig een aanvullende factuurbundel aan.
-
Op welke wijze lever ik aan?Wanneer wij een samenwerking aangaan ontvangt u de bijbehorende instructies voor het online aanleveren van uw documenten.
-
Eenmaal aangeleverd kan ik mijn bon dan verwijderen?Neen. U bent als ondernemer wettelijk verplicht uw administratie 7 jaren te bewaren.
-
Bewaren jullie mijn administratie conform de fiscale bewaarplicht?Neen, aangezien u zelf uw originele facturen en documenten in bezit heeft en deze digitaal aan ons beschikbaar stelt. U bewaart zelf uw administratie conform de fiscale bewaarplicht.
-
Voor wie is dit product geschikt?Zelf uw boekhouding gedaan? Dan kiest u voor de 'Aangifte Inkomstenbelasting'. Voor een eenmalig vast bedrag verzorgen wij uw aangifte inkomstenbelasting. Gebaseerd op uw eigen administratie. Wanneer er sprake is van een uitgebreide aangifte (onder andere bij boxen 2 en 3) is een toeslag van toepassing. Dit betreft een niet-uitgebreide aangifte inkomstenbelasting. Zonder boxen 2 en 3. Wij verzorgen het samenstellen van uw jaarrekening. Inclusief investeringen (activa) en berekening afschrijving​​​. Hebt u een fiscaal partner in loondienst en u wilt samen aangifte doen? Deze wordt zonder meerkosten in de aangifte meegenomen.​​​​ U ontvangt een aangifte rapport.
-
Op welke wijze lever ik aan?Wanneer wij een samenwerking aangaan ontvangt u de bijbehorende instructies voor het online aanleveren van uw documenten.
-
De aangifte InkomstenbelastingU ontvangt van ons altijd eerst een conceptversie van het aangifte rapport. Deze wordt dan door u schriftelijk (digitaal) goedgekeurd. Na uw goedkeuring wordt deze definitief ingediend. Zoals bekend volgt enige tijd later vanzelf per post de voorlopige aanslag. En vervolgens kan het tot drie jaar duren voordat u een definitieve aanslag van de fiscus opgelegd krijgt. Daar kunnen wij niets aan veranderen.
-
Eenmaal aangeleverd kan ik mijn administratie verwijderen?Neen. U bent als ondernemer in de meeste gevallen wettelijk verplicht uw administratie 7 jaren te bewaren.
-
Met welke adviesvragen kan ik bij jullie terecht?Bezwaar aanslag Formeel belastingrecht Materieel belastingrecht
-
Ik wil een bezwaartraject opstarten. Kunnen jullie mij helpen?Dit is alleen mogelijk wanneer onze planning dat toelaat. Neem contact op voor meer informatie.
-
Ik heb een inschatting met boete gekregen. Kunnen jullie mij helpen?Dit is alleen mogelijk wanneer onze planning dat toelaat. Neem contact op voor meer informatie.
bottom of page